A szervezet így védekezik, figyeld a jeleket!

 

Tedd a szívedre a kezedet és kérdezd meg magadtól!

 

Miért kell addig a pontig elmenni, ahol már érzed testeden a fájdalmat, amikor már azt tapasztod, hogy kockára teszed állásodat és kapcsolataidat? Amikor már sikereidet, boldogságodat kockáztatod?

Sokan úgy gondolják, hogy tudatában vannak mi történik velük és képesek megoldani a saját- és a környezetükben történő problémákat. Van aki úgy érzi, hogy a folyamatos nyomás alatt még jobban tud teljesíteni. Akit az ilyen feszültséggel teli helyzetek éltetnek és azt hiszik, hogy ennek megfelelően pótolhatatlanok. Általában előbb-utóbb az ilyeneket kihasználják. Ezért mielőtt a stressz károkat és fájdalmat okoz, meg kell akadályozni, hogy a probléma kialakuljon.

A problémákat úgy lehet megelőzni, ha felismerjük a stressz korai figyelmeztető jeleit. Ezek lehetnek testi, érzelmi vagy viselkedésbeli változások.

Akinek sikerült felismerni a stressz korai jeleit magán, akkor a hozzá közel állókkal is érdemes ezt  megbeszélni. Talán ők már hamarabb észrevették azokat a jeleket, amit mi még nem. Ha hibázunk, kicsit ingerültebben beszélünk, vagy nem az alkalomhoz illően viselkedünk, nagyon jó ha előre figyelmeztetnek minket barátaink, családtagjaink. Ez segíthet abban, hogy a máskor is figyeljünk a viselkedésünkre.

A korai stressznek a következő tünetei lehetnek:

Testi tünetek: fejfájás, szemfáradtság, izomfáradtság, merev izületek, bőrkiütés, szédülés, gyakori betegség, vállfájdalom, nyakfájás, fokozott izzadás, hideg kéz, hideg láb

Érzelmi tünetek: nyugtalanság, ingerlékenység, túlpörgés, tehetetlenség, önbizalom csökkenése, közöny, érdektelenség, elszigeteltség, könnyen megbántódik, humorérzék elvesztése

Magatartással kapcsolatos tünetek: túl keveset, vagy túl sokat beszél, káros étkezési szokások, zárkózottá válik, koncentráció csökken, váratlan dühkitörések, barátait kerüli, túl későn fekszik le, rendetlen, elhanyagolja külsőjét, anyagi ügyeit nem tudja kezelni

 

Amennyiben nem veszed észre a korai figyelmeztető jeleket, akkor nagyobb problémákkal kell szembenézned.

Ilyenek az elhúzódó stressz negatív hatásai, ahol már komolyabb betegségek is felüthetik  fejüket.

Testi tünetek: alvászavarok, fáradtság, fejfájás, izomfájdalmak, hátfájás, fogcsikorgatás, szívdobogás, légszomj, mellkasi fájdalom, magas vérnyomás, hasfájás, hasmenés, székrekedés, testsúly problémák, szexuális problémák,

Pszichés tünetek: koncentrációnehézség elégedetlenség, nyugtalanság, ingerlékenység, feledékenység, megbántottság, bűntudat, harag, szomorúság, hangulata csapong, bizonytalanság érzés, zavartság, negatív beállítottság, kiégés, szorongás, depresszió

Magatartásbeli tünetek: csökkenő teljesítmény, felelősséghárítás, magábafordulás, konfliktuskeresés, dühkitörések, sírásrohamok, étketési zavarok, étvágytalanság, dohányzás, mértéktelen alkoholfogyasztás, drogfüggőség

A figyelmeztető jeleket érdemes mindig ellenőrizni, hogy a nagyobb problémákat időben elkerüld.

Próbáld ki!

Fogadd meg, hogy a jövőben több időt töltesz a testmozgással és jobban odafigyelsz magadra!

Keressél olyan zenét, amely pozitív hatással van rád!

További stresszmentes szép napot! 🙂

HMJudit

 

 

Te is keresed a megoldást a stresszcsökkentésre, szeretnél több stresszkezelő módszerről olvasni?

Szeretnéd megismerni milyen módszerek és technikák vannak a stressz ellen?

Kérlek add meg az e-mail címedet és kezdésként töltsd le

A stresszcsökkentés módszerei című

INGYENES ebook-ot!

Pin It on Pinterest

Share This