Milyen élettani hatásai vannak a mákolajnak?

A mákolaj jelentős mennyiségben tartalmaz omega 6 telítetlen zsírsavat.

A mákolaj aminosavakban, zsírsavakban, foszforban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és vasban is gazdag. A csontszövetek leépülési folyamatát megállítja, majd elkezdi újraépíteni, megerősíteni a sérült szöveteket. A mákolaj foszfor tartalmával erősíti a csontokat és a fogakat is. Foszforra szinte minden sejtnek szüksége van, éppen azért javasolt a foszfortartalmú ételek fogyasztása. A Foszfor segíti a kálcium beépülési folyamatát, ezzel gyorsítva a csontok regenerálódását.

Kedvező zsírsav összetételének köszönhetően a mákolaj segitségével megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása is.

Normalizálja a vér koleszterinszintjét.

Jótékony a sebek gyógyulásában.

Nyugtathatja az elmét. Segíthet az elalvásban. Növeli a szellemi teljesítőképességet. A mák fogyasztása sokat segíthet, ha idegi kimerültségben szenvedünk, túl stresszes időszakon megyünk keresztül, illetve sokat érezzük magunkat feszültnek.

Macskagyökér teával együtt hatásos idegerősítő szert kapunk, ha pedig szerecsendióval keverjük össze, akkor a pánikbetegséget is visszaszoríthatod.

Izomfájdalom csökkentő. Erősíti a szervezet védekező mechanizmusát.

Összefoglalva a mákolaj fogyasztása ajánlott:

Csontritkulásban szenvedőknek.

Időseknek, Sportolóknak, Kismamáknak

Csonttörésben szenvedőknek

Alvászavarban szenvedőknek

Stresszben élőknek

Cukorbetegeknek

Magas vérnyomásban szenvedőknek

Valamint téli időszakban, általános immunerősítőnek.

Foto: pinterest

Pin It on Pinterest

Share This