Az első részben leírtam egy igazán izgalmas (stresszes)napot, amit kevesen tudunk megúszni.
Nem ússzuk meg, de felkészülhetünk rá és így könnyebben vesszük majd az akadályokat, amit elénk “pottyant” az élet.

Ahogy írtam múltkor, mi emberek nem vagyunk egyformák.
“Különbözik értékítéletünk, erkölcsi szintünk. Így, a problémákat is többféleképpen dolgozzuk föl.” De! Mindenki a saját szokásait és tűrési határait ismerve, kidolgozhat egy stratégiát.
Nevezzük túlélési stratégiának.

1. Tudom, tudom, amit most írok, sokatoknak nem fog tetszeni, de a saját tapasztalatom is azt mutatja, hogy a vállalkozói posztokon kívül, (szerintem), elég kevés üdítő posztot látok egy-két közösségi média felületén.
Mert mit csinálnak egyes emberek az ilyen közösségi média felületeken, akik még véletlenül az ismerőseid is?
Politizálnak, ontják a gyűlölködő, megosztó írásokat. Vagy nem is az ismerősöd írja, de valahogy mégis az oldaladra kerül valami negatív hír. Átalakulnak kapcsolataid, csalódsz egyes emberekben, nem érted viselkedésüket, a közönség elé tárt szokásaikat.
Kell ez neked? Nincs neked elég bajod például a befizetendő számlákkal? A napi hajtás a munkahelyeden nem szívja el az energiádat? Fent tudod tartani az egyensúlyt a család és a munkahelyi kötelességeid között?
Meddig lehet ezt szerinted csinálni? Vagy te ilyen jól bírod a negatív stresszt?
Mitől lehet boldogabb az ember, ha személyesen találkozik az igazi barátaival és eljár közös programokra velük, vagy folyton figyeli a média és az idegen emberek megosztó információit?
Döntsd el neked mi a jobb, de a stressz egyik forrása lehet, ha belemerülsz a negatív hírek és a negatív emberek üzeneteibe.

2. Fordítsál magadra legalább 15 percet, amikor elvonulsz egy nyugodt helyre és egyorult_vilag_2_egyensuly_stresszmentes kicsit meditálsz. Kiüríted a problémákkal és a napi stresszes helyzetekkel terhelt elmédet és újból feltöltődsz pozitív energiákkal. Próbáld ki és meglátod, hogy a pár perces magány, a béke mekkora erőt tud adni testnek és léleknek egyaránt.
Ismered azt a mondást, hogy néma gyereknek anyja sem érti a szavát?
Te ne maradj néma! Vonulj el és bátran kérj, akár hangosan is kérd, mit szeretnél. A nyugodt pillanatok, segítenek feldolgozni neked a stresszt, a depressziót, a haragot és a szorongást.

3. A napokban beszéltem az egyik barátnőmmel, aki elmesélte, hogy mit olvasott egy híres pszichológustól és ő nagyon is egyetért a pszichológus szavaival.
Az olvasott cikk lényege az volt, hogy mindig mindenki azt mondja az embereknek, hogy a változást magaddal kell kezdeni, ha azt szeretnéd, hogy a környezeted is változzon.
Neked mi erről a véleményed?
Nekem az, amit a pszichológus mondott. Mégpedig, hogy ne erőlködj mindig azzal, hogy magadat változtasd meg. Inkább kerüld el azokat az embereket, helyeket, akiknek a társaságában és ahol nem érzed jól magadat. Nem kell elhinned mindig azt, hogy csak te vagy a hibás, ha valami nem úgy alakul, ahogy szeretnéd. Ne hagyd, hogy elvegyék az önbizalmadat. Ha mindig meg akarsz felelni annak, amit a környezeted elvár és hosszabb ideig benne is maradsz ebben a helyzetben, az egészséged fogja kárát látni.
Nem csak a lelked fog megbetegedni a sok stresszes helyzettől, hanem a tested is beteg lesz.
Olyan emberekkel tartsd a kapcsolatot, akik pozitívak, egészséges elmével és határozott célokkal rendelkeznek. Jobb a célokról beszélni és rajongva tervezni a jövőt, mint a negatív gondolatokat átvenni másoktól. A pozitív emberek társaságában megtalálod az erős test és az egészséges lélek egyensúlyát.

Kezdj el szelektálni, ha úgy érzed eljött az ideje!

stresszmentes_szep_napot                                        Stresszmentes szép napot! 🙂

Pin It on Pinterest

Share This